Z DZIENNIKA POKŁADOWEGO „ZIELONEJ SZKOŁY” – CZĘŚĆ I

„Zielona Szkoła” została dofinansowana z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Katowicach
CZĘŚĆ X
Wtorek – 6 czerwca 2023r. – żegnamy Dziwnówek.
To już jest koniec…
Zadowoleni i pełni niezapomnianych wrażeń wracamy do domu.
Było CUDOWNIE! 🤩
 CZĘŚĆ IX
🌅 Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy… Dzisiaj czas na pakowanie, jutro wyjeżdżamy. W tym ostatnim dniu miło spędziliśmy czas na basenie i wypoczywaliśmy na plaży. Chcieliśmy nacieszyć swoje oczy widokiem cudownego Bałtyku. Dziwnówek pożegnaliśmy objeżdżając go melexem. Dla wielu z nas było to nowe doświadczenie. Byliśmy również na spacerze w Dziwnowie. Wieczorem podczas apelu podsumowaliśmy nasz pobyt w Dziwnówku. Wręczono nam dyplomy i nagrody.
🏵 To była NAJWSPANIALSZA ZIELONA SZKOŁA POD SŁOŃCEM. To, co tu przeżyliśmy na zawsze pozostanie w naszej pamięci.
CZĘŚĆ VIII
🌞 W niedzielę była piękna pogoda. Rano byliśmy w kościele, a potem poszliśmy na plażę. Oprócz wspaniałej zabawy, biegów, skoków, budowli z piasku mogliśmy wejść do morza, na co czekaliśmy z utęsknieniem.
Po obiedzie przenieśliśmy się do KRAINY BANIEK MYDLANYCH i rysowaliśmy kredą po betonowych, chodnikowych płytach. Resztę czasu spędziliśmy znowu na plaży. Po kolacji udaliśmy się na ostatnie zakupy. Potem tańczyliśmy na pożegnalnej dyskotece.
🎤 Dzień zakończyliśmy KONKURSEM PIOSENKI. Szkoda, że nasza Zielona szkoła dobiega końca. Mimo, że już trochę tęsknimy za domem, jeszcze parę dni byśmy chętnie tu zostali.
CZĘŚĆ VII
🎲 Myśleliśmy, że nic już nas nie zaskoczy, a tu kolejne niespodzianki od samego rana! Na początek – GIGA GRA i BASEN, potem szaleństwa na „dmuchańcach” i PIANA PARTY- coś niesamowitego. Znaleźliśmy też czas na zabawy na plaży, a wieczorem, specjalnie dla nas uruchomiono KINO.
CZĘŚĆ Vl
W piątek – 2 czerwca, zaraz po śniadaniu bawiliśmy się w tropicieli skarbów. Naszą grę terenową rozpoczęliśmy od wykonania pióropuszy. Oczywiście skarb został przez nas odnaleziony, co przypieczętowaliśmy wspólnym radosnym tańcem i okrzykami. Szczęśliwi udaliśmy się na plażę. Dzisiaj morze było wzburzone i wiał wiatr, więc na plaży potrzebne były parawany. Po obiedzie uczestniczyliśmy w warsztatach lepienia z masy solnej. Potem były przyjemności na placu zabaw i wyprawa po nasze ulubione lody. Po kolacji poszliśmy do kościoła, a po powrocie prezentowaliśmy na czerwonym dywanie zaprojektowane przez siebie stroje. Wielu z nas wymyśliło całkiem oryginalne kreacje. To był prawdziwy POKAZ MODY EKOLOGICZNEJ. Było super!

CZĘŚĆ V
🎈 Czwartek był dniem wypełnionym po brzegi atrakcjami. Dzień Dziecka to przecież wyjątkowa okazja do super zabawy i tak też było u nas. Rano przy dźwiękach piosenki ” WITAJCIE W NASZEJ BAJCE” witała nas MYSZKA MIKI I MINIONEK, którzy rozdawali balony. Po śniadaniu wybraliśmy się na basen. Po powrocie czekały już na nas upominki i dyplomy. Na terenie ośrodka zorganizowano dla nas FESTYN połączony z zawodami sportowymi i konkurencjami, które sprawiły nam mnóstwo frajdy. Rzuty do celu, tory przeszkód, przerzucanie bomb wodnych.
🍿 Do tego wszystkiego wata cukrowa, popcorn i słodycze. Po festynie poszliśmy jeszcze na lody i kupić pamiątki. Wieczorem dyskoteka i spacer na plaży połączony z obserwacją zachodu słońca. Dzień Dziecka na ” ZIELONEJ SZKOLE” był naprawdę udany i długo zostanie w naszej pamięci.

CZĘŚĆ IV
W środę pojechaliśmy autokarem do Kołobrzegu, zwanego Perłą Bałtyku. Po mieście oprowadzała nas Pani przewodnik, która w sposób profesjonalny i atrakcyjny opowiadała o wszystkich tajemnicach, które skrywa w sobie to piękne miasto.
🛳 Pierwszym punktem był port i rejs statkiem. Morze było bardzo spokojne i Santa Marią, którą płynęliśmy kołysało tylko trochę. Po skończonym rejsie obejrzeliśmy latarnię morską i udaliśmy się do Muzeum Minerałów.
Druga część wycieczki odbywała się w Dzielnicy Uzdrowiskowej. Zobaczyliśmy Pomnik Zaślubin z morzem, który symbolizuje powiewającą na wietrze flagę, a wnęka w pomniku – okno na świat. Weszliśmy też na kołobrzeskie molo i przespacerowaliśmy się nadmorską promenadą.
🍦 Potem był czas na lody i zakup pamiątek. Kolejnym elementem wycieczki była kołobrzeska starówka z Ratuszem Staromiejskim. Zwiedziliśmy też Bazylikę Konkatedralną pw. WNMP zwaną katedrą kołobrzeską. Bazylika zrobiła na nas duże wrażenie. Obok katedry podziwialiśmy POMNIK MILENIJNY.

🏴‍☠️ Potem przyszła kolej na spotkanie z PIRATAMI. Otrzymaliśmy lekcje fechtunku, uczestniczyliśmy w konkursach ciesielskich, tańcu z balonem, walkach na bomie. Słuchaliśmy szant i

świetnie się bawiliśmy. Po PIRACKIEJ PRZYGODZIE przeszliśmy aleją grabową zwaną “kołobrzeską alejką miłości” do parku z przepięknymi fontannami i krzesłami – olbrzymami.
Ostatnim punktem programu był Trzęsacz. Tam w Muzeum Multimedialnym obejrzeliśmy animowaną historię zrujnowanego kościoła na klifie i poznaliśmy kilka legend, podanych w formie pokazów 3D.
🥳 Nasza wycieczka była wspaniała, nigdy nie zapomnimy tego, co zobaczyliśmy. Po powrocie do ośrodka czekała na nas BAWILANDIA, a w niej mnóstwo atrakcji.
To był kolejny piękny dzień.

CZĘŚĆ III
🏄‍♀️ Wtorek był dla nas dniem wodnych szaleństw. Na terenie ośrodka mamy do dyspozycji dwa baseny. Aktywnie spędzaliśmy tam czas. Wszystkim bardzo się podobało. Wybraliśmy się też na pierwsze zakupy. Każdy wybrał sobie pamiątkę związaną z morzem.
🤹 Po ciszy poobiedniej animatorzy zaprosili nas na KALAMBURY. Wieczorem było ognisko. Piekliśmy kiełbaski, chlebek, jabłuszka. Jedliśmy grochówkę, kaszankę, sałatki, chlebek ze smalcem, warzywa. Do picia była ciepła herbatka. Wszyscy pięknie bawili się przy ogniu i dźwiękach muzyki.
🎶 Dzień zakończyliśmy szaleństwami na dyskotece. Było SUPER!

CZĘŚĆ II
🏵 W poniedziałek czekało na nas wiele atrakcji: turniej CYMBERGAJA, tor przeszkód na placu zabaw, malowanie na folii, konkurs na najpiękniejszą rzeźbę z piasku oraz SHOW w wykonaniu KLAUNA BOLKA.
🐍 Niezwykłe okazało się spotkanie z wężem pytonem, każdy z nas mógł go pogłaskać, a nawet potrzymać. Spróbowaliśmy też swoich sił jako asystenci sceniczni BOLKA.
To było niesamowite spotkanie.

CZĘŚĆ I
27 maja 2023r. uczniowie klas III i IV szczęśliwie dotarli do celu podróży – uroczego Dziwnówka . W O.W ” Familijni” zostali zakwaterowani w przestronnych i komfortowych pokojach. Po dotarciu do Ośrodka czekała na wszystkich pyszna kolacja, a po niej powitalna dyskoteka.

🌊 Następnego dnia wszyscy przeszli chrzest morski oraz

świetnie

się bawili podczas gry terenowej. Już nie możemy się doczekać kolejnych wrażeń.